Dieta 1000 kalorii

!!!Kliknij aby Pobrać Poradnik Odchudzania !!!


Dieta 1000 kalorii


Możesz stosować ją krócej, np. przez tydzień. Jest polecana jako skuteczna i nieszkodliwa metoda odchudzania.

6-8 kg w ciągu miesiąca
Dzienny jadłospis nie może zawierać więcej niż 1000 kalorii. Chodzi o to, by organizm zaczął wykorzystywać zapasy zgromadzone w postaci tłuszczu. Dieta jest zbilansowana. Zawiera białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy, mikroelementy, ale ilość produktów z każdej grupy trzeba ograniczyć.




Zakazane są:
cukier i słodycze, tłuste wędliny, mięsa, ryby, podroby, tłuszcze zwierzęce (smalec, masło), sól, ostre przyprawy.

Wskazane są:
produkty zbożowe (chleb pszenny i pełnoziarnisty, płatki kukurydziane, kasza gryczana), jajka, chude mleko i jego przetwory (jogurt naturalny bez cukru, chudy ser biały i żółty), chude mięso, wędliny i ryby.

Dla kogo
Przez miesiąc mogą z niej korzystać wszyscy. Dłuższe stosowanie wymaga jednak konsultacji z lekarzem.

Zalety
Efekty są szybko widoczne. To dieta zrównoważona, czyli dostarcza niezbędnych składników odżywczych. Produkty zawarte w menu są tanie i łatwo dostępne. Przygotowanie posiłków nie wymaga czasu ani umiejętności.

Wady
Wymaga samozaparcia i konsekwencji. Trzeba dokładnie odmierzać porcje i liczyć kalorie. Znaczne obniżenie kaloryczności posiłków nie wszyscy są w stanie tak długo wytrzymać.

Przykładowe menu
- śniadanie (250 kcal): bułka pełnoziarnista z margaryną, 2 plasterki polędwicy z indyka, kilka plasterków świeżego ogórka
- II śniadanie (100 kcal): banan lub 10 dag serka homogenizowanego i 10 dag truskawek
- obiad (350 kcal): 10 dag piersi kurczaka uduszonej na oliwie z warzywami i do tego 1/2 szklanki ryżu na sypko lub makaronu
- podwieczorek (100 kcal): 2 jabłka lub filiżanka zupy pomidorowej z ryżem
- kolacja (200 kcal): tuńczyk w sosie własnym (120 g), 2 łyżki kukurydzy, 2 łyżki gotowanego ryżu


!!!Kliknij aby Pobrać Poradnik Odchudzania !!!